1/22/10

"Breaking down is easyer then up"

Hej, har kännt mig lite nere det sista. Liksom trött på tillvaron. Men piggnat till lite det sista eftersom jag vet nu att jag sticker till Sverige igen. Ser framemot detta.
Blir till våren. Var jag och Fjóla står är svårt att veta. (Det förändras lika ofta som islänskt väder haha). Så jag tänker inte på det. Vi är vänner och kommer överens och har kul ihop. Tiden får väl utvisa om det finns en framtid för oss tillsammans. Men det finns en hel del "dåligheter" i vår korta historia. Jag har i alla fall möjlighet till en lägenhet i Ystad som jag kan hyra, och ett jobb till att börja med. Inget märkvärdigt dock. Men bättre än inget.
Jag lekte lite med bilder av Fjóla en kväll. Satte in bitar av mitt ansikte och döpte bilden till "Breaking down is easyer then up". Ju mer jag tänkte på bilden ju mer tyckte jag den handlade om oss. Vår relation, jag gjorde fler tester. Och när jag betraktar bilderna ser jag något brutalt samanfogad, och kan inte bestämma mig för om resultatet är grotesk, eller vackert?. Kanske är bilderna just som vår relation varit? ,i perioder vackert men andra gånger, agressivt och fyllt av smärta. Det är solklart ju mer jag betraktar bilderna och ideen bakom ,ser jag likheterna smed våran snart 3 år långa relationen. Som, i bland varit fylld av just friktion och [psykisk] smärta. Men ibland "delarna" passat in i vartannat.
Det undermedvetna driver fram bilderna. Och det blir tydligare vad det handlar om.


























Breaking down is easyer then up.
Så nu har jag övertalat F att låta sig fotograferas naken av mig! så jag kan arbeta fram hela kroppsbilder i detta tema.
Och hon har sagt ja. Så det tar jag som att hon litar på mig. För två år sen så vet jag hon hade sagt tvärt nej! Sen gillar hon nog iden, och hur bilderna ser ut.
Som helfigurs bilder så tror jag att jag delar dem i sektioner. Får se när jag har en test .
Om det blir bra så kanske jag ställer ut något nånstans,



























Breaking down is easyer then up.
Mera tester här nedan..
Annars så har jag inte så mycket att berätta just nu.
Låter bilderna tala.



























Hm, en konstnärinna som jag känner frågade mig, när jag sa att jag skulle flytta (men glömde säga vart..) New York, Paris eller Berlin?
I wish.. Känner ingen i vare sig Paris eller Berlin. Men hade gärna flyttat till Berlin. Har kommit dit några gånger och det är en fantastisk stad. Och det går att hitta billigt boende. Men utan ett jobb, och mina ofärdigheter i tyska så är det svårt att kasta sig ut i det.
Men om möjligheten till ett jobb skulle dyka upp...då skulle jag tveklöst sticka dit...
Berlin pulserar av liv och energi.

























































Fjóla och jag som en kropp.
/("Breaking down is easyer then up")


No comments:

Post a Comment